Dagarna som gått DEL 1

Januari
Plats - teneriffa
Den andra Januari begav jag mig till varmare breddgrader, närmare bestämt, till Teneriffa. Där var så oerhört vackert och aldrig tidigare någonsin i mitt liv att jag vandrat så mycket.
Februari

Vi kände februaris första solstrålar värma våra kinder och kaffekoppar värma våra händer nere i Norra Hamnen, gick en vinterpromenad vid havet och frös till is, vilken vi tinade med lite varm choklad inne på Grand Coffee när mörkret lagt sig över Helsingborg.

Scones spontanbakades en jullovsmorgon...

Åkte till Söderåsen och åkte pulka med mamma och Jan, drack varm choklad och grillade (soja)korv. Där, i ödemarken, fann vi ett gammal skelett av en bil.

Jag, Anna och Josefine hade toblerone-fondue hemma hos Anna och det blev en kväll värd att minnas. Att spontant bestäma att vi ska göra fondue var nog det bästa valet vi någonsin gjort om jag ska vara ärlig. Vi drack så mycket kaffe, åt så mycket sött och skrattade så mycket att vi aldrig ville att kvällen skulle ta slut.

Vi åkte till Malmö och jag fick dricka ur världens största kopp på Waynes.
Mars

Dagarna blev varmare, så varma att man kunde byta jacka, eller till och med ta av sig jackan helt och hållet. Många dagar tillbringades i Norra Hamnen, för av någon anledning känns det alltid mest sommar där.

I cirka två minuter lämnar jag Anna på varma bänken med min kamera i fast hugg för att smyga in på en bars toalett. När jag kommer tillbaka ca två minuter senare står Anna upp med kameran och bredvid henne en äldre man med en systemkamera och ett oholyshitsålångt-zoomobjektiv. Mannen räcker fram en påse bröd mot Anna.
"EMELIE, du tar kameran!" säger Anna och trycker kameran i famnen på mig. Någon minut står jag och mannen ovanför bryggan och tar bilder på fåglarna som Anna, extremt ovilligt, lockar till sig med bröd. Anna som har fågelskräck.

Här stod vi ofta och väntade på bussen som skulle ta oss hem till Anna.

Jag var ännu mer nere vid havet och tog långa promenader i vårsolen.

Dessa två plus jag besökte Dunkers kulturhus när det hade öppet hus. Vi spelade marimba, åt äppelpaj och gick på slowmotion Phax föreläsning där alla fick lära sig breaka om de ville och Phax talade om att allt är möjligt att uppnå om man bara övar.

Röjde undan i min farfars lägenhet. Han har så många böcker att man kunnat elda en majbrasa med dem.


Vi hade en liten Photoshoot i Pålsjö skog.

På den tiden bodde morfar fortfarande i sitt radhus. En dag kom jag dit och kollade igenom alla hans fotoalbum och insåg att han varit en av de bästa fotograferna jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0