Sko-oproportionaliteter

Jag hatar oproportionaliteter. Innerligt avskyr det. Det gör ingenting om två saker ser olika ut, då det är meningen att de ska vara så. Det är bara jobbigt när det är sådant som borde vara lika, sånt smått som man bara lägger märke till om man tittar en tredje gång (för mig en första gång). 
Jag tror denna fobi kan bero på att jag under hela min uppväxt tecknat mycket, och därför tränat ögat till att lägga märke till alla små skavanker och fel. Man måste kunna göra sånt om man ska teckna av någonting.
Nu har jag köpt ett par högklackade skor - de första, riktiga högklackade jag någonsin köpt. Din Sko. 399 kronor. I affären ser jag att skon på min vänstra fot ser annorluna ut mot den på min högra - panik!!!! Ber expiditen att ge mig ett nytt par och pustar ut. På något sätt lyckas jag sen blanda ihop skorna jag provat - ännu en gång - PANIK! Men Josse bedyrar dyrt och heligt vilka skor som är de rätta - 151 % procent säker var hon till och med.

Så kommer jag hem, och upptäcker... FAN! Det är INTE de rätta skorna! Nu har jag tillbringat morgonen med att gråta eftersom jag nu inte har några skor på födelsedagskalaset ikväll och jag hinner inte byta skorna nu. HEMSKT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0