Jag vill ut och dansa i gräset

Tittar ut genom fönstret och känner en stark längtan efter den friska luften som doftar underbart av körsbärsblommor och nyklippt gräs. Vill känna det svala, mjuka gräset under mina bara fötter då jag dansar runt på det, vill gå långa promenader runt i området endast klädd i en lång tunika och sandaler tillsammans med någon vän, vill fika på altanen... Alla dessa saker jag inte kan göra. Imorgon är det Nationellt Prov del 2 i Matte A. Jag måste sitta inne och plugga. Jag är så himla rädd att jag kommer sitta där i två timmar och bara stirra på provpapperet utan att skriva något på grund av att jag suger så hemskt på matte. Det är verkligen mitt värsta ämne, förutom tyska, och idrott.

Hann i alla fall njuta en liten stund av det vackra vädret idag. Efter skolan (vi slutade tre kvart tidigare) så satte vi oss vid Mariakyrkan på en bänk och solade. De har börjar sälja frukt och bär i skydd av skuggan från träden precis utanför gården vid kyrkan så jag och Anna gick dit och köpte vindruvor. Att de säljer frukt där helt random älskar jag! Och man kunde smaka till och med av vindruvor och jordgubbar - över en skål med bären stod det "Smaka gärna :) ". Sånt tycker jag så mycket om! Jag och Josse sprang sedan till Mezo (resturang, café) och sköljde vindruvorna. Sedan satt vi där vid Mariakyrkan och tävlade om vem som kunde kasta smashade vindruvor längst (målet var muren). Jag och Anna satt och sjöng en stund efter att Josse skyndat i väg till tåget och vi kom på en underbar hatlåt riktat till Matematik - det avskyvärda ämnet. Så här går den:

Matte över min döda kropp
Matte i min askkopp
Matte i min pipa
Jag vill bara lipa
Matte i min vitlökssås
Som bajs från en fiskmås
Du ska brinna i en eld
Ett krokben - sen är du fälld
I döda havet ska du flyta
I döda havet ska du dränkas
I döda havet ska du sänkas
Ingen matte meeer

Anna jag var bara tvungen att lägga ut den! Jag kan ta helt kred för den men det vore att ljuga - du är mycket bättre på rim än vad jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0