För att du ska må lite bättre

När jag är ledsen eller bara lite deppig så är en av de sakerna jag mest önskar mig att ha något att känna igen mig i. Då brukar jag ofta vända mig till musik. Jag kan sitta länge och desperat leta efter en låt som definierar mina känslor som flyger genom kroppen på mig i en rasande takt i just det ögonblicket. Om jag lyssnar på en text som jag känner igen mig i så känner jag mig lite mindre ensam.
Eftersom det är så för mig, så måste jag ju anta att det finns några andra personer ute i världen som känner samma sak. Så därför håller jag på med en Spotify-lista för er, era missförstådda själar. Så att ni slipper sitta och leta i en evighet efter låtar som du behöver just då. Att vara ledsen är ett universellt känslotillstånd - vad sorgen än gäller så är det ändå sorg. Om du är nere så finns det låtar för det. För att få dig att inse vissa saker. Spellistan är fortfarande under uppbyggnad - just nu har jag bara fyra låtar. Men det är bara för att jag väljer väldigt noggrant. Här är i vilket fall länken: Tryin to make you feel better

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0