1maj demonstrationer

Idag cirkulerade det helikoptrar över Helsingborg. Poliser körde runt i stora polisbilar och patrullerade ridandes på hästar.
Det befarades alltså att bli otroligt mycket bråk här idag. Med både nationalistiska och anti-nationalistiska demonstrationer. Men så började det ösregna. Och det var inte något litet duggregn heller - jag slår vad om att det var den värsta skuren på hela året. Stora, tunga droppar i massvis exploderade när de slogs mot asfalten.
Det var troligen regnet som hindrade bråken från att uppkomma. Ca klockan 17.00 öppnades trafiken igen. Jag såg inga demonstrationer på huvudgatan vid Knutpunkten i alla fall. Men lite förvånad blev jag allt när staden plötsligt var fylld med fler poliser än det brukar vara vid en fotbollsmatch mellan AIK och HIF.

Förutom detta innehöll den här dagen ganska mycket dramatik - särskilt när jag inte hittade min plånbok. Jag har tappat bort den en gång innan, men fick som tur var några veckor senare ett brev från polisens hitteavdelning där de meddelande att den var funnen. Den upplevelsen lärde mig ganska mycket. Jag har hållt reda på plånboken som om den varit mitt barn. Nu var den försvunnen igen. Alltså - om jag hade haft ett barn så skulle han/hon också vara borta. En sån hemsk mamma jag är.
Efter att jag spärrat mitt bankkort hittade mamma som tur var plånboken i vår bil. Dagens höjdpunkt.

En helikopter som cirkulerade över staden. Ganska illavarslande ut, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0