"Nothing ever happens" (förrän nu)

Idag har jag rensat en del i mitt rum. Fick plötsligt en överväldigande känsla - en längtan efter förnyelse. När jag inte kunde få bort häftstiftet som min poster med en liten katt på var uppsatt med rev jag ner den, obarmhärtig. Typiska tjej-böcker och gamla skrivböcker från mellanstadiet slängdes ner i en plastkasse tillsammans med plastdjur (vad har jag fått alla grejer ifrån???) och ett antal små gosedjur. Den plastpåsen åkte in i garderoben.
Efter den lilla rensningen av mitt rum kände jag mig lite mer hel än innan. Glad, stolt - och förnyad. Att slänga bort grejer är en big deal för mig! - saksamlare som jag är. Jag vet att det finns vissa saker som jag aldrig kunnat göra mig av med - en hemsk brand - det skulle vara det enda som kunnat separera mig från dessa utåt sätt obetydliga prylar. Men det finns något stadie i livet då man bara måste gå vidare. Släppa det som varit - även fast det kanske inte var så dåligt. Det är en fråga om att helt enkelt växa upp.

Kommentarer
Postat av: Johanna

bara bra, händer idag då?

2010-03-22 @ 07:57:44
URL: http://hannahsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0