Svensk midsommar på Fredriksdal

Igår firade jag midsommar på Fredriksdal som vanligt och för omväxlings skull så regnade det inte. Det var jag, min syster, mamma och hennes gubbvän. Vi hade med oss fika och satt och åt den på gräsmattan medans vi lyssnade till "små grodorna" och senare också på österrikisk "Trippeltantze".
Vad kan bli mer svensk sommar än midsommar på Fredriksdal? (För er som inte vet så är Fredriksdal en museum-park, typ. På somrarna spelas de alltid en pjäs med Eva Rydberg där.)

Min syster Julia. Vi tog lite foton under ett träd för jag tyckte det var så fint ljus.

Här är jag.

Vi träffade en svart katt som Julia blev rädd för eftersom den korsade en väg...

Dessa roliga filurerna dansade och spelade teater. De spelade också lite olika folkmusik. De var faktiskt riktigt duktiga!

Kommentarer
Postat av: depend

vilken fin katt! (:

och fina bilder du tar! (:

2010-06-27 @ 00:57:07
URL: http://depend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0