Kamera-minnet genom den fina skoldagen

Jag kan inte hjälpa det. Trots allt som kommer med sommarlov; sol, strand, långa sovmorgnar fram tills lunch, kvällspizza på bryggan och framför allt FRIHET så kan jag ändå längta lite, lite, lite (men bara ytterst lite) tillbaka till skolan. PYTTElite! Men bara till de dagar i skolan som var väldigt softa - ungefär som veckan innan sommarlovet var. Då vi åkte in till skolan ganska sent, åt lunch, hade långa, långa raster som tillbringades i en park, på ett fik eller någon annan solig stans, eller bara chillade tillsammans med klasskompisar framför datorn eller tv:n (till och med DET längtar jag lite efter).

Saken är att alla i klassen inte träffas på sommaren. Ni vet hur det blir? Man träffar de som man umgåtts mest med under året - and that's pretty much it. Även fast de bästa vännerna är så underbara så underbara så man ibland tvivlar på om man verkligen förtjänar dem när man själv inte alls känner sig underbar så underbar - så blir det ju alltid kul med många! Folk man ändå känner efter ett år tillsammans,  som man ändå litar på också.

En annan anledning till att jag längtar lite, lite, lite - PYTTElite - tillbaks till skolan (den där slöa skolan, så som det var sista veckan då lärarna bara ville ha iväg en så att de kunde ägna sig åt rättning av prov och betygssättning) är på grund av att man kommer upp om morgonen - FAKTISKT. Det är helt sjukt att jag - JAG - SJUSOVAREN EMELIE VENDELA(!) säger detta då jag nog är den segaste av alla sega om morgonen (och dessutom ganska lat, det får jag väl ta och erkänna.) Men just därför var det lite lyx (sa jag verkligen att det är lyx att bli väckt om morgonen?!) att tvingas komma upp så tidigt. Man känner sig... nyttig. Man har gått till skolan (även fast man inte gjort något - NYTTIGT. Bidrar till samhällets förbättring... ambitiös. Ni vet.) och sen har man plötsligt hela dagen på sig att göra en massa roliga saker! Man kanske är trött, men man kan ju alltid FIKA eller äta FONDUE eller KOLLA PÅ EN FILM.

:) Orkade du läsa..? DUKTIGT! Då har du väl gjort något NYTTIGT i dag också då! Läst ett inlägg om varför skolan (ibland) kan vara bra. :)

Här kommer har jag tagit en dag som exempel för hur skola kan vara nödvänlig för action! Så här fint kan man ha det.

Efter en lunch på Delicious House gick vi till stadsparken och solade en bra stund och lyssnade på Hometown Glory (Adele) från min iPod.



(Jag och mina solglasögon som jag sorgligt nog tappat bort :( )


Sen gick vi upp till skolan för att få betyg i något ämne minns inte vilket... Det kan ha varit Samhälle och då blev det ju positivt. :) 

Lite interiör-bilder från min skola ;)

Fönsterbilder :)

Efter skolan åkte jag, Josse och Anna hem till Anna där vi solade solade och drack vanilla latte, åt kanelbullar och chocolat chip cookies i hennes gröna trädgård. Sen grillade vi!


Josefine

FIN DAG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0