Shopping, sol, förföljelse och pizza på en brygga

Igår åkte jag in till stan och satt en stund på gröningen och lapade sol tillsammans med Katarina och hennes syster Elisabeth. Sen åt vi glass och gick sakta in mot Kullagatan. Där var det demonstrationer. Först var det Sverigedemokraternas ungdomsförbund som bara var där - mycket poliser och folk med kameror - sen så hörde vi folk som ropade "VAD SKA VI GÖRA?!" - "KROSSA RASISTERNA!" och massor med folk kom gående på Kullagatan i en hop mot Sverigedemokraterna... Tycker inte om främlighetsfientlighet, tycker heller inte om våld. Så jag hoppas att de där poliserna inte behövdes så väldigt mycket.

I vilket fall så blev det lite "stalking" kan man väl NÄSTAN kalla det (nästa inlägg). Typiskt nog så var Katarina tvungen att åka hem sen, och jag som inte visste vart jag skulle ta vägen tills jag skulle träffa min bror hörde av mig till Anna som lyckligtvis var inne i stan med Sofia och shoppade. Så jag mötte upp med dem. Anna var trött och hungrig efter sin första jobbdag så jag kom med det fantastiska förslaget om att köpa en pizza och dela på. Sofia gick då och köpte en glass medans jag och Anna handlade vår efterlängtade pizza.

Sen mötte vi min bror Jonas (som köpt SUSHI) och satte oss för att äta på en brygga i Norra Hamnen. En sån fin dag! Den avslutades med paj med vaniljsås hos Katarina med film (Systrar i jeans 2).

Katarina utanför Fahlmans. Vi väntar på någon haha!

Anna mycket gladare och piggare efter en halv pizza.

Anna och Sofia (sofia ville inte vara med på bilden med hon sa att jag gärna fick fota hennes rygg.)

Min kära bror på en snabbvisit i Sundets Pärla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0