"Sleep don't visit, so I choke the sun..."

Just nu sitter jag och lyssnar på : Radical Face – Ghost. Älskar "Welcome Home, Son" LYSSNA!

Dagarna är för tillfället så mycket sommar som de kan bli - om man bortser från att vattnet är för kallt för att bada i och inte särskilt mycket tid har tillbringats på sandstranden. MEN vi har fikat ute mycket den senaste tiden under en skinande sol och latten har smakat riktigt somrigt. ;) De här bilderna är tagna från i torsdags. Först skulle jag in och fråga efter sommarjobb på ett ställe - det tog mig ca tre kvart innan jag vågade gå in. Ibland får jag mina nervösa "attacker" och jag vågar inte göra såna enkla saker. Anna fick mig till slut att gå in där. Hon ringde från bussen och sa: "Nej, vi ses inte där du är. Vi ses utanför Espresso House. För när jag är framme så ska du redan ha varit inne och frågat efter sommarjobb. " Så lite krävdes det för att jag skulle in och fråga. Sen visste jag ju också att jag skulle känna mig grymt misslyckad om jag inte ens klarade av någonting så enkelt.

Anna hade varit på ett jobbmöte hon också och oroade sig lite över sitt kommande jobb. Under fikan förklarade vi utförligt för varandra varför vi inte behöver oroa oss över såna saker - jobb och sånt. Sånt jobbigt.
Dagen blev bra!!! Efter fikat satt jag och Anna på en brygga medans Anna gick igenom alla mina låtar på min iPod. Typ en/två sekunder på var låt. Sen åkte Anna hem och jag hämtades upp av en cabbe - av min pappa. Susanne och hennes dotter Matilda var också med. Så åt vi på "Barfota" - en resturang belägen precis vid stranden. Jag tog en räkrisotto och jag har aldrig ätit något så gått förut. Sen gick vi en liten promenad vid gröningen, käkade efterrät på Pistaschia och sen väntade vi på tåget till Malmö med Matilda en lång stund - ca en halvtimme. Men det var väl... intressant.


Anna med Dagliga kaffet och Dagliga hallonpajen - sånt man måste äta OFTA om man vill leva i CARPE DIEM.

Ser ni hur solen närmar sig???
Radical Face – Ghost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0