Kattkorten flyger och fotomodellen Morris tar ett språng ut i gräset

Fortfarande förkyld åkte jag in till stan igår och bjöds på lunch av Annas familj. Det var första gången i mitt liv jag åt indiskt - och det stack i munnen. Trots det så var det jättegott. Särskilt något sånt stort, mjukt men samtidigt knaprigt bröd som man doppade i maten. På det stället ska jag äta igen. Medans vi åt lyssnade vi på någon man som stod och spelade gitarr och sjöng en bit bort på gatan. Han var faktiskt riktigt duktig och spelade en del låtar man kände igen. Gillar sånt - gatumusikanter som kanske inte spelar för pengar, utan bara för att det är roligt. Tycker de sprider glädje.

Och hela dagen igår var faktiskt bra. Jag och Anna spelade kort i hennes trädgård på en filt och sen fotade vi hennes katt Morris, som mer än gärna ville vara med på bild. Trots att det var sol satte vi sedan igång "Me and Orson", en film som handlar om Richard, spelad av Zac Efron, som försöker bli skådespelare på tidiga 1900-talet. Sen lyssnade vi igenom min iPod på någon liten, söt radio/högtalare på Annas balkong och jag blev helt djup av vissa låtar och började prata en massa flumsnack. Är ett hängivet indiemusik-fan. Jepp.

Kvällen avslutades med halva Sagan om de två tornen. Är man nörd så är man.

På bilden ovan: ett ömt ögonblick mellan människa och katt.

Här sitter jag med min Vanilla Latte på Annas balkong. Jag älskar vanilla latte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0