Latte art

En av mina absoluta favoritdrycker är Latte. Vanlig latte. Något utav det bästa jag vet är teckning och att få fram mönster och att vara kreativ med bilder på olika sätt. Så då kanske ni förstår att jag tycker Latte art är en väldigt intressant och rolig grej. Att vara kreativ med kaffe - det är nog rätt så svårt!
Latte art är begreppet på konsten att göra mönster i skummet på latten. Googlade runt lite och hittade exempel på riktigt häftig latte art!
Gillade speciellt enhörningen. Skills (!!!) säger jag bara. Undrar hur de har gjort den..??? De måste haft någon slags mall...! Och ansiktet - OMG. Man vill ju inte dricka det där kaffet och förstöra allt jobb!
Visste ni förresten att man kan tävla i Latte art?
 

Kommentarer
Postat av: Hanniiii

Jättefin blogg!

2010-01-31 @ 23:15:55
URL: http://www.Hanniiii.bloggplatsen.se
Postat av: Hanniiii

Tack!

2010-01-31 @ 23:21:35
URL: http://www.Hanniiii.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0