Bat for Lashes

Har börjat lyssna mycket på Bat for Lashes. Bat for lashes, eller Natasha Khan som hon egentligen heter, sjunger alternativt/indie och spelar också - enligt Wikipedia - piano, gitarr, autoharpa och cembalo. Riktigt duktigt att kunna spela alla dessa instrument! Jag visste inte ens vad en cembalo är för något förrän jag slog upp det på Wikipedia det med (ÄLSKA Wikipedia! Inte alltid den mest pålitliga, men oj så praktisk!). Cembalo = ett klaverinstrument som liknar ett piano men som låter lite annorlunda.
I alla fall... Nu lämnade jag ämnet helt och hållet och kom in på cembalo istället. Ibland kan jag ha liiite svårt för alternativ musik, alltså, alternativ musik när den är mest alternativ i ordets sanna mening. Men Bat for lashes musik är precis lagom alternativ för mig. Älskar hennes sångröst och mystiken i musiken. Här är ett nytt favorittrack i min spellista - Siren Song.

Ps. Detta är en cembalo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0