Los Gigantes - My Love

Jag saknar Teneriffa. Kommer att tänka på att vi människor, eller i alla fall jag, är så otroligt flexibla. På en vecka blev Los Gigantes mitt hem. Kanske inte just hotellet, väldigt flott men inget speciellt - inte tillräckligt genuint för att det skulle lämna några djupare spår. Men folket där - både de som bodde där och turisterna, de små gatorna med mysiga caféer och resturanger. Den avslappnade atmosfären. KLIMATET. Perfekt klimat, inte alldeles för varmt men tillräckligt för att man skulle svettas i blus och shorts. Under den korta tiden som tillbringades på ön blev mitt hår tjockare, min hy fetare och min sommargarderob större.
Men det är inte semesterkänslan som jag saknar. Det är platsen i sig. Särskilt det där som inte var så turistigt. Naturen var underbar - särskilt Teide och vägen upp till Teide. Det blev kallt jättesnabbt och barren på träden såg tillsammans ut som gröna, glödande hårtofsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0