På morgonen vill jag sova i soffan med en kopp te bredvid mig

Att vakna tidigt innefattar någon slags hat/kärlek för mig. Jag älskar lugnet och tystnaden med morgonen och vetskapen om att det nästan bara är jag som är vaken. Den känslan är underbar, och jag vet inte riktigt varför.
Jag avskyr dock att stiga upp - vilket jag tror de flesta gör. Men jag har en känsla av att jag är värre än de flesta - den enda gången jag vaknat upp på riktigt, rikigt snabbt är i Göteborg då Josefines väckarklocka på hennes mobil ringde. I vanliga fall tar det ca en timme för mig att vakna - minst. Att vara upp sent är också något jag älskar! På lovet är 03.00 en bra tid för mig att sova. Samma känsla av att de andra flesta människor sover.
I vilket fall så sitter jag här nu - klockan är tio i åtta och jag är vaken. Om en halvtimme ska jag sticka till bussen och sen ta tåget från Knutpunkten till Malmö med Josefine och Anna. I Malmö ska vi förhoppningsvis shoppa. God morgon, jag hoppas du får en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0