Morgon-scones!

Idag vaknade jag klockan kvart i tolv av att telefonen ringde precis bredvid sängen. Inget vidare trevligt sätt att starta dagen, men jag blev klarvaken på bara någon sekund.
När jag kom ner i köket var jag sugen på någonting så jag tänkte först baka pannkakor. Det blev scones istället. Det är så roligt att baka så där spontant! Jag tror att mitt nyfunna intresse för bakeri (även fast scones är någonting av det enklaste man kan göra) har kommit från Josse, Annas och mina fikastunder var vecka. Då måste någon av oss som sagt baka, och att "tvingas" till det sådär är ganska bra. Det är precis som med mitt tecknande - om jag inte känner att jag måste göra det pallar jag bara inte. Inte för att det är tråkigt, men med skolan och så mycket annat så måste jag få en liten push för att förtsätta med mina intressen.


Kommentarer
Postat av: Josse

Jag håller med dig. Skulle det nte vara för fikorna så skulle inte jag heller baka. Även om jag ÄLSKAR att baka så behövs det en puch precis som du säger:) <3

2010-02-11 @ 22:08:15
URL: http://josssejjag.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0