En dag med shopping och ett möte med en trollkarl

I fredags i Malmö hände det en del! En fransk trollkarl kom t ex fram till oss när vi satt och åt thai-mat på Gustavs Torg mitt i Malmö och gjorde ett korttrick! Först kom han fram för att fråga om vägen till Entré och en stund senare kom han fram igen och gjorde korttricket. Så himla kul! :) Jag gillar när folk vågar vara så där utåtriktiade och sköna. En av anledningarna till att jag vill utomlands - hela atmosfären är mycket mer avslappnad när folk vågar lite mer.
Sen blev det ju såklart shopping och efter shoppingen var vi alldeles SLUT och satte oss på ett Waynes Coffee eftersom varken jag eller Anna fick några "bra vibbar" av det Espresso House där vi först gick in. Det är underligt på Waynes Coffee - där går det att få kaffet i tre storlekar. Jag tänkte mig den stora som en stor på Espresso House och beställde den - en stor Latte på Waynes Coffee visade sig vara en smärre liter..! Men kladdkakan - den var gudomlig. :)
På Waynes Coffee satt vi en stund och klagade över våra krämpor och fysiska besvär, om skolan och om mycket mer. Det behövdes! Lite klag ibland får det vara annars är det svårt att vara positiv när det väl gäller. Bäst att få ut allt det negativa på en och samma gång!
Men man kan vara negativ och må dåligt men ändå ha kul - så länge man har en kamera. Kameran är ett bra distraktionsmoment.
Efter Malmö åkte vi hem till mig, åt pizza och fixade oss snygga. Att känna sig fin ger en kick för självförtroendet och man blir gladare och mår bättre i allmänhet - så det är helt okej att sminka sig fint fastän man bara ska hem och sova! :D 

Anna

Josse

Kolla stor kopp!

Kommentarer
Postat av: Milne

Hej. Snygg blogg du har. :) Allt bra annars?

2010-03-01 @ 16:43:10
URL: http://milne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0