Värme

I natt hade jag den mest underliga dröm jag haft på länge. Allting började rätt, men genom drömmens gång blev saker och ting alltför bisarra, alltför otäcka. Jag hatar när drömmar blir sådär. När det bara går utför. Fast en annan sak störde mig när jag vaknade, och det var att i min dröm hade jag kommit tillbaka till en stad jag själv skapat i fantasin. Låter helt flummigt men det är precis vad drömmar är: abstrakta.  I alla fall så återvände jag till en stad från en tidigare dröm. En stad som inte existerar i verkligheten. Intressant.

Julafton blev en sen historia. Somnade nog inte förrän vid tre/fyra tiden. Inte för att det skiljer sig så jättemycket från när jag bara under vanliga lov/helgdagar stannar uppe av ingen anledning till halv tre och inte gör någonting annat än titta på bloggar eller på dåliga tv-serier.
Vaknade alltså sent. Allting blev framskjutet idag och åkte inte iväg till Josefine förräns vid fyrafem tiden. Så jag tillbringade världens mysigaste kväll med en av världens finaste vänner.

Josefine hade hembakta kanelbullar hemma hos sig.

Försökte så gott jag kunde med att fixa så att lampljuset skulle bli smickrande. Ser dock på denna bild av mig att jag misslyckades.

Vackra Josefine.

Vi började baka kladdkakemuffins.

Men vi orkade inte hälla smeten i massor av muffinsformar så vi hällde det i en stor form istället. Hade den för kort tid i ugnen eftersom vi kollade på tiderna till MUFFINSEN. Kladdkakan blev en röra, men en god röra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0