Jag fick fyra jular. Nu känns ingenting och allting perfekt.

Precis när man tror att julen är över för att inte återvända förrän nästa år, vilket känns så himla tråkigt så att man nästan blir arg, precis får man smått överraskad en liten extra jul.

Efter att ha delat ut reklam i tre kalla timmar hämtade Jerry upp en sliten jag och syster för att åka iväg till Malmö där Susanne bor. Hon delar den sötaste radhuslägenheten beläget några meter från havet med sina två döttrar. På bilden, Jerry.

Jerrys flickvän Won följde med. Efter maten bänkade alla sig kring sofforna då pappa gjorde ett spel av att välja  nya glasögonbågar. Glasögonen hade han numrerat och alla fick vars en lapp där man skulle skriva, anonymt om man ville, vilken båge som var snyggast och näst snyggast. Båda mina nummer vann.

Matilda och Emilia. Håll utkik efter Emilia i filmen "Svinalängorna" som går på bio just nu! Hon har en liten roll och en replik där hon säger "Hon sa att hon inte ville" eller något sånt. Stolt!

Innan fikat smög jag, Matilda, Emilia och Julia in på Matilda och Emilias sovrum för att prata hemligheter.

Senare under kvällen gick vi fyra på bio och såg Narnia 3 i 3D. Ännu en gång gav 3Dn mig djävulsk huvudvärk.

Virveln tillhör marsvinet Sushi. Matildas bebis.

Pappa hade gett alla långkalsonger och svarta tröjor i julklapp så när det var dags att sova så såg vi ut såhär.

Morgonen startades med att fåglarna fick mat.

Under tågresan på väg hemåt lyssnade jag på Mumford and Sons och läste litegrand i Kärlekens Historia av Nicole Krauss. Nog världens finaste bok.
Förresten mår jag väldigt bra nu, men samtidigt inte. Har en klump i magen. Den försvinner inte.

Kommentarer
Postat av: mikaela

åh vilket sött marsvin :)

2010-12-28 @ 11:23:37
URL: http://www.mikaelaastrom.devote.se
Postat av: Luisa och Helena

fin blogg med härliga bilder :)

2010-12-28 @ 12:28:44
URL: http://luisahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0