Julafton 2010

Norah Jones – ...Featuring <-- lyssnar på det här medans solen skiner in genom fönstret. Vill inte tänka på att den redan börjat mörkna. Trots att jag hade få förväntningar på gårdagen, julafton, också känt som årets mest överskattade dag, så visade sig den faktiskt bli ganska bra. Mysig. Ingenting överdrivet. Inga euforiska känslor eller obeskrivbar lycka. Bara mysig. Dessutom fick jag det bästa av tre världar kan man väl säga, då jag tillbringade julen på tre olika ställen. Fick smaka på både Irish Coffee och snaps för första gången (irish coffee smakar förresten precis som man tror - som spetsad latte. Snaps smakar diskmedel.) Kollade på en dokumentär rörande en familj ankor i Japan på tvåan ("Se så glad Shina blir när han sträcker ut sina vingar och flyger över vattnet!") eftersom det tydligen fängslade både Emelies pappa och morfar. Sen kan man säga vad man vill om julen, den handlar om gemenskap. För det var gemenskap som kändes starkast under den här julen, precis som under alla andra jular.


Min present till Emelie fint inslagen på Fröken Ethel, favoritbutik i Helsingborg för tillfället.

Först firade jag jul hemma med min bror Jonas, min syster Julia och min mamma. Vi åt ojulig lax som smakade gudomligt och såg på Kalle Anka med vit glögg.

Silkesbandet blev Emelies pannband. Underbart fint att tillbringa två timmar hemma hos Emelies mormor med Emelies familj som vanligt! :) trevlig tradition

Senare under kvällen åkte jag hem till mammas pojkvän Jan. Där fick jag mitt underbara nya fasta objektiv! Blev utom mig av glädje! De kommnde bilderna tog jag med det och jag måste säga att objektivet övergick mina förväntningar, dock inte vant mig vid att det inte går att zooma. Drar hela tiden i fokusen av misstag, om det fortsätter så här kommer jag ha sönder det under en snar framtid...

Här är Jonas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0