För exakt ett år sedan (plus en dag)

... så åkte jag, Josefine, Anna och Jenny till Köpenhamn samtidigt som några andra människor från skolan. Meningen var att alla skulle ha följt med, men eftersom utflykten inte var obligatorisk blev det såklart inte så. De flesta resonerade: "Hellre hem och sova och spara pengar." Men vi fyra åkte i vilket fall.
Köpenhamn var så kallt, blött och juligt (så är det nog idag också). Gick med ena armen krokad kring Josefines mestadels av tiden och vi pratade på engelska om onödiga saker, men mycket om husfasader och bio. Mer om några samtal den dagen minns jag inte.
Vi var glada fastän det var kallt, eftersom det var lov. Snart jul. Då blir saker automatiskt lite bättre. Och med vänner som mina tycktes kylan bli lite mildare kring en. Hanterbar.
Idag är Josefine, Alexandra och Anna-Sofia där utan mig. Det gör mig smått ledsen, men vad kan man göra när plånboken gapar tom? Fast de missade något. För uppe på skolan luktade det popcorn redan ute i trapphuset och där fanns chips, polkagrisar och julmust och film spelades i nästan varje sal. Faktiskt den bästa skoldagen på länge. Att sitta på en kudde på golvet och titta på "Thelma och Louise" istället för att ha eftermiddagslektioner är ganska bra.
Måste bara kommentera frånvaron av min kamera - min laddare än sönder. Jag hatar det. Innerligt. Vad fan är det med tekniska prylar som går sönder så fort jag kommer i närheten av dem?!
'
Anna-Sofia på båten över till Helsingör.
När det blivit mörkt hittade vi ett supergulligt café där man fick en meny och sen beställa kaffet från en servitris. Fint ska det va.
Där åt vi också världens godaste brownie med någon turskisk yoghurt eller creme fraishe-blandning till.
Barack var också i Köpenhamn för klimatmötet. Fast vi hann inte träffa honom.
Vi fick vänta en timme på båten. Då hann vi sova lite.
På båten hem fortsatte vi att sova. Fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0