Kakor, kaffe, bilar, värme, fruktsallad med vaniljglass, vänner

Mitt liv handlar om kakor och kaffe? Näääe. Vad får dig att tro något sånt?

Stekhett igår ute. Regnskogsvärme. Fastän det var molnigt. Jag och Anna satte oss inne på Koppi där vi åt någonting av det ljuvligaste som går att äta - kladdkakemuffins med krossade hallon. Latte till.
Men om det var stekhett ute var det en ugn/bastu inne på Koppi så det blev ingen långfika. Det var så gott som omöjligt.

Burning nere i staden. Vet ni vad Vallåkra-träffen är för något? Det är i alla fall en liten "tillställning" då folk ställer ut sina bilar och det är bilar överallt. I Vallåkra. En liten by på landet.
Igår kom alla de där in med sina konstiga, coola bilar för att bränna däck. Något slags inofficiellt möte och jag har ärligt talat ingen aning om hur nyheter om saker som "burning" sprids men mycket folk var där i alla fall. De som hade en hyfsat annorlunda bil körde runt, runt och runt i stan för att showa.
Jag undrar verkligen vad som får medelålders, skäggiga män med urtvättade t-shirts och ölmage tro att bara för att de har ett hyfsat åk så kan de stöta på tonårstjejer? Tänk att bilar kan boosta upp mäns självförtroende så pass.

Gårdagen handlade dock inte mest om bilar. Den handlade om oss. Mig, Anna och Josefine. Vi hade en bra kväll då vi pratade och pratade och pratade medans vi åt fruktsallad och chips med dipp. Vänskap är något väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0