Var inte rädd för lite, eller mycket, text.

Det var så länge sedan jag bloggade. Men ibland står man bara still. Oförmögen till att få benen att röra sig i rätt riktning. Framåt.

Efter att min mobil väckt mig med låten "Skrattar idag" av Ison och Fille, av alla artister, kände jag den kalla vinden utifrån eftersom mitt fönster var öppet. Den luktade friskt av regn. Så jag vaknade med ett leende alltså.

Redan tio över nio satt jag på bussen på väg in till staden. Nyduschad och med håret flätat lyssnade jag på musiken till Amelie från Montmartre och skrev några rader i en skrivbok. Trött på ett skönt och behagligt sätt och njöt av att vara en av de få som var vakna. Inte många idioter är vakna klockan nio, ens halv tio, som Anna påpekade när jag mötte upp henne väl framme.

Vi begav oss till värmen och kaffelukten inne på Espresso House och under de första tio minuterna hade jag bara tagit en tugga av min scone eftersom munnen pratade på, nästan som av sig själv. Det var knappt så att min hjärna hängde med den liksom bara satt och nickade åt allt munnen sa, accepterande.

En lång frukost hade passerat och vi gick runt i alla småbutiker kring Kullagatan och sökte inspiration. Anna hittade lite kläder men eftersom mina prioriteringar just nu går mot inredningshållet var det också inredning som jag tittade mest efter. Har fått någon slags fixidé om att allting ska vara vackert och fräscht och lukta antingen trä eller blommor eller bådadelar.

När regndroppar började hällas ner från himlen sprang jag och Anna in i en butik med inte alls fina kläder. Förutom det bestod förmiddagen av gamla kassaapparater, fina klockor, underbara klädesplagg och trägolv.

Så dagen slutade med att jag köpte ett par byxor inne på Vero Moda. Militärgröna, tajta, med fickor på benen. De var billiga så jag var glad då jag störts av att priserna är skyhöga på alla andra kläder jag kan tänkas köpa. Och jag tog bussen hem. Lagade mat. Nu sitter jag här och försöker slappna av innan jag ska gå till bussen i rask takt igen. Där ute blåser det. Vädret ger mig en anledning till att strunta i att jag inte tränat på hela sommaren och att frisk luft är viktigt och datorer är dåliga för hälsan.

Här kommer min inspirationslista, den är dock inte klar på långa vägar så behold. Eller vad man nu kan tänkas säga.
Le inspiration


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0