Om att omedvetet synkronisera sitt fikaprat och att fika länge

Väntade hela dagen på att glädjen skulle ersättas med något inte alls lika trevligt. Väntade, väntade, väntade... Kanske lite rädd hela tiden. Men nej.

Fika är totalt underskattat av de som faktiskt underskattar fika och som förolämpar hela fika-rutinen genom att ta en snabbfika. Käka upp och sticka. Fullkomligt idiotiskt. Anledningen till att man köper en stor latte är inte för att först och främst bli pigg, utan för att bli så pass pigg så att man kan prata i timmar. Anledningen till varför man tar en stor kaka är först och främst inte för att bli mätt, utan för att ta små bitar av den för att den ska räcka länge. Anledningen till att det finns mysiga fotöljer är inte för att man ska sticka fort - de är där för att man ska sitta bekvämt och sitta bekvämt lääääänge.

Mina vänner är bäst för man kan prata med dem om allt. När särskilt jag, Anna och Josse fikar skiftar våra samtalsämnen brutalt och de går in i varandra för att sedan fortsätta på en helt annan tråd samtidigt som ett samtalsämne fortfarande kan ta hur lång tid som helst - måste säga att vi är sjukt synkroniserade med vårt fika-snack. Så bra att det kunde varit inövat. I och för sig har vi fikat ganska ofta och pratat ännu oftare så vi har haft tid att träna på samtalsbyten och samtal i allmännhet. Vad ska jag säga? Vi går trots allt på en kommunikations-skola!

Ps. Sån här musik är ett exempel på MYCKET bra fikamusik!
Billy Joel – Vienna
Jamie Cullum – Frontin' - BBC Radio 1 Live Lounge Edit
John Legend – Ordinary People
Lykke Li – Breaking It Up (John Hill Remix)

Anna-Sofia - en sån skönhet!

Kopp - en skönhet den med men idag var kaffet LÅNGT UNDER ESPRESSO-HOUSE STANDARD!

En vacker människa som heter Josefine!

En människa som borde STAY OUT OF THE CAMERAS SIGHT men som fan i heller ändå fastnar och här är hon - jag. :)

Ett Dunkers kulturhus. Ställer gillar jag och snart börjar jag på drama-lektioner här och jag är SÅ SJUUUKT NERVÖS.

Några sista ord: Creme de la creme.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket:D

din med!

2010-08-20 @ 21:33:11
URL: http://rinic.blogg.se/
Postat av: Filippa

Ser ut som en mysig dag!

2010-08-20 @ 22:07:54
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0