Last Day of Freedom - was coming to an end and we had to eat in the sun. Eat the sun if we could.

Konstigt att kroppen mentalt börjar förbereda sig inför skolstarten även fast man egentligen inte tänker på det särskilt mycket. Redan en vecka innan den började kunde jag känna i kroppen hur det närmade sig, det var en känsla som gjorde så att jag kunde njuta av de sista sommarlovs-dagarna extra mycket utan att känna mig skyldig till något förfärligt brott bara för att jag stannade hemma och slappnade av. För avslappning kommer vara något av en bristvara från och med nu. Aktiviteter utanför skolan, i skolan, med skolan och läxor. Förbaskade jävla läxor som jag verkligen inte pallar med.
Men om det är det som krävs för att jag ska få en hyfsat trevlig framtid utan några större ekonomiska bekymmer så okeeeej då. Jag gör de där krävande läxorna trots att jag bara vill sova eller egentligen, bara göra vad som helst förutom just de där läxorna.

Igår - sista lediga dagen - så fikade vi frukost på Espresso House i hamnen. Solen sken men hemskt förvånad blev jag när jag möttes av kyla utanför dörren så att man frös fastän man hade på sig en kofta. Det blåste inte ens så mycket. Tja, vintern var lång, sommaren kom tidigt, och nu kommer väl hösten också tidigt antar jag. Men det är ok. Filtar och höstte och löv i fina färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0