Hallucinationer och födelsedagar

Väcktes av att min mobil ringde från nattduksbordet bredvid sängen. Bakom bordet satt en tjej som jag trodde var min syster, fastän hon var brunett och min syster är blond.
"Julia, svara", sa jag högt och kollade på tjejen. "Men svara då!"
Medans telefonen ringde och jag sakteligen började vakna så såg jag hur tjejen sakta förvandlades till en möbel. Jaha. Det var ju en smärre överraskning. Så antingen så såg jag ett spöke eller så hallucinerar jag när jag är yrvaken. Båda alternativen låter en aning skrattretande.

Förresten så har världens bästa Emelie k fyllt sjutton! Så många år med dig nu vännen min! Minns första gången jag träffade dig. Det var första dagen på förskolan och vi satt med en annan tjej och lekte med barbie-dockor på golvet.
"Vad heter du?"
"Emelie"
"Ååååh! Jag också!"
Jag var fem då så vi har alltså känt varandra mer än en tredjedel av hela livet. Något jag är väldigt glad över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0