Utförliga beskrivningar om grytan, Annas tid i London och magont + bilder... - lockande, visst?

Nu är Anna-Sofia hemma igen från London efter att ha shoppat mycket och andats in storstaden. Hon har bara varit borta i fyra dagar - men det är mycket när hon är en sån underbar vän! Hon kom inte hem förrän vid elva halv tolv i måndags och tydligen hade Josefine fått i uppfattning att Anna skulle smsa under skoldagen att hon kommit hem. Josse började då prata om flygkrasher och fastän jag var coollugn så var det första jag gjorde när jag kom hem den dagen att både kolla DN och BBC om det skett några flygplanskrasher under måndagen.

Under filosofilektionen satt vi uppe vid kärnan, nere i grytan (det namnet låter säkert strange för er som inte bor i Helsingborg men det är i alla fall en liten scen beläget i en liten håla eller vad man ska kalla det. Den hålan ligger som sagt nära kärnan så ca 100 meter från grytan är det WONDERFUL utsikt över Helsingborg och sundet.) Där diskuterade vi feminism. Sen gick vi och fikade. Anna berättade många historier om sin korta tid i London!

PS Jag ska ALDRIG dricka kaffe igen! Eller, jo, kanske om vi är hemma hos Anna och Josse och Anna tar vars en vanilla latte - då kommer jag nog inte kunna låta bli... Men annars! ALDRIG säger jag!
Under hela fikat idag och en del av skoldagen hade jag nämligen sjukt ont i magen. När jag kom hem förvärrades det och jag skrek till och med så hemskt ont det gjorde. För en stund sedan kom jag att tänka på min magkartär för några år sedan som jag fått genom att dricka för mycket svart te. Om jag inte klarar av svart te måste kaffe vara hundra gånger värre. Nej! Bara grönt te i fortsättningen för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0