Det var en gång ett överraskningskalas, idag är det bara plugg

Jag var väldigt ekonomisk idag. Istället för att köpa chokladbollen på Espresso House där den kostar kring 20 kr gick jag ner en trappa på vägen till Knutpunkten in till "Thores bageri och konditori". Thores är litet café som ligger i en källare vid The Tivoli och havet. Får alltid flashback till då jag, Tanja, Kristina och Katarina hade ett överraskningskalas för Emelie där nere.
Så sur Emelie blev dagen före då jag inte ville vara med och va med henne och Tanja dagen efter i stan och för att vi viskade hela tiden! Vi ville ju inte avslöja någonting.
Tanja lurade Emelie ner till Thores och där möttes hon förvånad av mig, Kristina och Katarina. Framför oss hade vi en tårbakelse och ett litet värmeljus. "Vad gör du här?" Sa hon vänd mot Kristina. Sen vände hon sig mot mig. "Och vad gör du här?!"
Det här var i augusti förra året. Det var en av de bästa dagarna. Det var så roligt att se Emelies reaktion - hon blev så glad. Det riktigt lyste om henne!
Idag gick jag dock bara ner dit ensam för att köpa en chokladbolle för 10 kronor. De har jättegoda chokladbollar där. Och nu sitter jag och pluggar och mår bra även fast jag inte kan någonting av provet imorgon:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0