Regina Spektor-låtar

Vill bara uppmärksamma min stora idol och förebild, Regina Spektor. Hon skriver alla sina låtar själv, och texterna brukar oftast vara lite underliga, som tagna från en dröm. Ibland kanske man kan hitta en större betydelse i dem, men det vet jag inte om det är meningen att man ska. Det är som all annan konst - att man själv bestämmer betydelsen i texten/låten. Hon är i vilket fall genialisk på att hitta på intressanta låtar och ingen låt är någon annan lik. Dessutom är hon en jätteduktig sångerska.
Jag blir förvånad över hur mycket material man kan hitta på nätet. Hittar hela tiden nya underbara låtar. Senast hittade jag två som jag tycker speciellt mycket om. Den första heter "Left Hand Song" eller "A Lesson In How Fleeting Preservation Is" och den spelades in med fiol-geniet Joshua Bell.
Den nedersta heter Hero. Som vanligt med Regina Spektors låtar är det svårt att veta hur man ska tolka texten, men ja, som jag sa, tror jag det är upp till var och en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0