"Nu sover Sorg"

"Nu sover Sorg och nu sover Skratt
och alla stjärnorna sova.
Men jag som vakat så mången natt
har ingen längtan att sova.

Jag måste vänta en stund och se
om inte något ska hända,
om inte någonting stort vill ske
förr'n natten lupit till ända."

Får rysningar så bra den här dikten är, skriven av Nils Ferlin! Den är dessutom så otroligt passande till den här stunden, då jag efter att ha sett "2012" på bio sitter uppe helt hyper och verkligen inte känner för att lägga mig - det är faktiskt något utav det sista jag vill göra just nu.
Jag vill inte sova - natten är minst lika trevlig som dagen. Det kanske låter konstigt men ljusen tycks lysa mycket starkare nu, just för att mörkret är mer påtagligt än om dagen. Natten är värd att utforska - och en mycket sen lördagskväll verkar vara den perfekta tidpunkten till att göra just det.

Så jag väntar med att säga Godnatt. Kanske att det kommer upp någonting väldigt trevligt att skriva om här lite senare, jag väntar på det precis som Nils Ferlin tycktes göra många år tillbaka i tiden. På Någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0