Norah Jones nya stil..?

Ni kanske redan vet det, men Norah Jones nya album "the Fall" kommer ut den 17 november. Jag är ett gammalt Norah Jones-fan och kan inget annat än att lägga märke till den förändrade attityden i musiken, den är mycket mer "svängig" än den brukade vara. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det - jag älskar ju hennes gamla, softa låtar så mycket. Jag minns hur jag tog med hennes skiva "Come Away With Me" och spelade på bildkonstkursen när jag fortfarande gick på den, och hur vår bild/konstkurslärare sedan sa att alla våra tavlor var "Norah Jones-aktiga" eftersom vi lyssnat på Norah Jones medan vi gjorde dem. Gamla tider.
Men om jag nu slutar vara nostalgisk och tänker mig själv som en nyupptäckare av hennes musik - gillar jag det? Kanske. Det är väl ganska bra. Skillnaden är heller inte särskilt framträdande, men den finns där. Hmmm... tål och funderas över.
Här nedan är en gammal låt av henne och sedan en ny, vad tycker du om hennes förändrade musikstil? Förnyande på ett bra sätt eller att föredra det gamla?


Då - låten "Come Away with me":
(live)

Nu - låten "Young Blood": (lite dålig ljudkvalite)

Kommentarer
Postat av: M A L I N

hon är grym!

2009-11-06 @ 23:05:30
URL: http://nilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0