Musikbrist

Känner paniken smått komma. Den andre januari åker jag till Kanarieöarna, Teneriffa. På nyheterna igår (eller förrigår) så visades det att det varit riktigt oväder och regn och översvämning. Men det är dock inte det jag oroar mig över. Det jag oroar mig över är mycket viktigare än lite vatten: musikbrist.
Hittar inte mitt kvittot till min iPod, och det brusar jättekonstigt och obehagligt i de flesta låtarna, kvittar vilka lurar man har. Har knappt använt den.
Sen går det inte att lyssna på musik på min mobil heller, inga sladdar verkar funka till det. Inkluderat sladden till lurarna. Gaaah! Jag måste ha musik. I värsta, värsta fall får jag låna en sån där urgammal Mp3 från Emelie eller i värsta, värsta, värsta, värsta fall, köpa mig en ny, billig (om det nu finns sådana) iPod.
Ni förstår kanske inte hur hemsk min situation vore, att åka på semester utan musik. Musik är allt, eller i alla fall väldigt mycket. Musik är vad som får mig att fungera. Jag vore ett oladdat batteri utan musik, en söndrig brödrost. Lite underliga jämförelser kanske, men ni förstår vad jag menar.
Här kommer en låt av Muse, från deras senaste album (ska nog köpa) The Resistance. Riktigt häftig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0