Kärleksförklaring till mina gamla jeans

Varför ska det vara så svårt att klippa sönder mina gamla jeansshorts? Även fast jag vet att de skulle bli mycket snyggare utan de där onödiga två decimetrarna så känns det som att döda en vän.
Jag och mina jeans har gått igenom så mycket tillsammans. De är gamla och utslitna och jag har gått långt och länge med dem. Jag kan till och med minnas när jag köpte dem. Det var på Bik Bok för flera år sedan (hur många vet jag inte).Jag behövde ett par jeansshorts till Thailand - ett par fina, men ändå hållbara och inte för tajta. Inte för dyra heller. Jag hittade vad jag sökte i dessa jeansen och sedan dess har de blivit våta, sandiga, nerkletade med glass och framför allt - burna.
Men precis som med mycket annat växte jag ur jeansen. Från början behövde jag ha ett bälte kring midjan för att hålla uppe dem, nu sitter de nästan för hårt. För jeansens skull hade jag nog kunnat tappa några kilon - men vad är poängen när jag inte ens känner mig fin i dem längre? De hade kunnat bli fina. Några klipp med saxen och det hade varit klart...
Men när allt kommer omkring så är det någonting som kan vänta ett tag. För stunden, får det nog räcka med att jag viker upp dem.
Jeansen ute på en promenad kring Varbergs Spa i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0