Julaftonskväll

Sitter här i mitt rum iförd pyjamasen jag fick i julklapp, eller i alla fall skjortan som jag dragit över mina vanliga kläder. Jag älskar pyjamasar. Man vill ju känna sig fin även hemma när man ska lägga sig! :D Dessutom är de så fina och mjuka.
Det var mycket länge sedan julafton blev en besvikelse för mig, inte har det hänt den här julen heller. Det kanske beror på att jag inte har så höga förväntningar på julen som så många andra. Det här året gick det så himla fort dessutom. Plötsligt var julen här. Så snabbt. Man hann knappt ens vänja sig vid tanken.
Men det är nog just därför julen blev så himla mysig, och för det mesta blir. När jag tänker på julen har jag bara ställt in mig på en riktigt mysig kväll - inget mer. Julen är faktiskt inget mer. Men en mysig kväll är så himla mycket värd, och det är ingen vanlig mysig kväll - jul är det bara en gång om året.
Mys med familj och vänner - det är lycka. Äta gott och sitta i vardagsrummet och öppna presenter tillsammans. Höra pappret prassla. Det är faktiskt en av mina favoritljud tillsammans med klickandet från en kamera och ljudet när någon drar med en pensel genom tjock målarfärg. Jag har inte favoritdofter precis som många brukar ha - ljud är så otroligt mycket viktigare än dofter för mig. Någons röst, musik, regnets smatter mot taket och fönsterrutorna... Jag lyssnar väldigt mycket, även fast jag nära på är döv ( en överdrift - från musik i lurar duvet ;) ).
En vit jul dessutom! Hur underbart är inte det? I Skåne förväntar man sig alltid regn. Snö lyser upp julen, även fast det inte är allt, som jag kanske tyckte när jag var liten.

I alla fall. Jag märkte hur jag lämnade ämnet lite här. Jag måste återgå till min jul nu! :D Berättar mer om den och mina presenter i ett senare inlägg, det är ganska intressant faktiskt. :)

God jul, allihopa! Hoppas verkligen ni har en riktigt mysig och underbar jul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0