Två viktiga prylar

Det finns två saker som jag kostar på mig. Dessa saker är egentligen det enda som jag prioriterar när det kommer till pengar. Annars är jag så himla snål (med saker till mig själv då. :) )

Dagböcker. Ett relativt nytt påhitt. I mina dagböcker skriver jag ner mina känslor, sådant som jag tycker är för personligt för bloggen. Varför jag tycker det är så viktigt att spara dessa tankar och känslor vet jag inte. Det är inte precis så att jag tänker att jag kommer vela läsa dem på senare år. Nej, att skriva är som någon slags terapi för mig. Precis som att jag lyssnar på musik för att må bättre. Men att lyssna på musik gör inte så att jag får ut mina känslor genom ord, och ibland känner jag inte för att prata om allting. Eller så är det bara någonting väldigt speciellt som jag vill minnas. Något personligt. Det kanske är så att anledningen till varför jag vill spara dessa tankar kommer ploppa upp i mitt huvud senare någon gång. Men om jag nu ändå ska spara det jag skriver, så vill jag i alla fall göra det i vackra, hållbara skrivblock.

Musik. Jag vet, jag vet... Man kan ladda ner eller lyssna på Spotify. Men om man nu är feg som jag är och inte vågar ladda ner musik då på grund av den där lagen? Och om man inte har Spotify för ingen vill skicka en invite till mig? Dessutom kan man inte ta med sig Spotify till semestern så den är ganska opraktisk då. Så jag köper musik. Dessutom är det en speciell känsla när man köpt det där efterlängtade albumet och får titta i den lilla boken som medföljer. :)
Dagböcker
Mina två dagböcker. Den översta fick jag i julklapp och har ännu inte börjat skriva i ännu. Björn Hellberg har skrivit sin autograf och en liten hälsning på första sidan i den. ^^ Lite småcoolt. Men då måste jag ju skriva ordentligt i den när en riktig författare skrivit på första sidan! Press på mig.

Kommentarer
Postat av: ruthsofia

Skulle du vilja ha sptify kan du fixa det här utan invite, det gjorde jag :



http://smexdesign.se/spotify-invites/

2010-01-02 @ 10:51:58
URL: http://ruthsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0