Dansuppvisning - mod

Dansuppvisningen gick superbra. :) Men vi som bara hade den moderna dansen fick vänta ganska länge, vi var nämligen det näst sista numret. ;) Två gånger, om man räknar med repetitionen. Vi kom till Dunkers Kulturhus klockan tolv, och dansuppvisningen skulle börja halv tre (den blev dessutom försenad.) Vi var nummer trettiotvå. Alltså näst sist. Men jag, Thea och Daniella, två schyssta tjejer från samma dansgrupp som jag, passade på att öva på dansen och snackade väldigt mycket. :) På de timmarna fick jag nya vänner, och tiden gick ändå hyfsat snabbt.
Jag fick också träffa Tanja idag, det var sjukt länge sedan, men vi hann inte snacka så mycket för nästan var gång jag såg henne var hon i full färd med att byta om. Hon var med i fem danser, snacka om stressigt! xD Men hon klarade det bra som alltid. <3

Innan vi skulle upp och dansa var jag så otroligt nervös, jag fick ta många djupa andetag för att lugna ner mig själv (det hjälpe inte.) Men när vi väl stod där uppe på scenen fick jag en känsla jag inte minns att jag haft någonsin i en liknande situation- jag kände mig modig. Jag vet, det låter ganska lame, men faktiskt. :D Några av mina största rädslor har nästan alltid varit att stå inför massor av folk och antingen prata eller uppträda på ett eller annat vis. Men idag var det som om hälften av nervösiteten dog bort och ersattes av beslutsamhet. Självklart var jag fortfarande nervös, men det var mer pirrigt. Inte så där att jag kände för att springa av scenen och spy (så är det vanligtvis.) Jag fokuserade helt på dansen. Jag fokuserade på att göra så bra som möjligt ifrån mig. Och det funkade, konstigt nog.

Vi slängde ut konfettin över scenen och rädslan var som bortblåst. Vi var vackra där uppe, i vita klänningar och tovigt hår. :) Det är så man ska tänka, enligt Sofie vår danslärare. Hon har rätt. Man ska känna sig vacker, och så ska man ha kul också, såklart. Och det var kul. Riktigt jävla kul. ;D

(nu ska jag duscha och sen dra in och äta på Oasen med några kompisar. Vi firar Anna-Sofias födelsedag. :) )


Kommentarer
Postat av: alwa

Fin blogg :D

2009-12-05 @ 22:42:40
URL: http://alwapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0