Avatar 3D - underbar

Igår såg jag "Avatar" i 3D i Malmö. Förutom huvudvärk och illamående (vi satt längst fram, inte bra. Kändes som åksjuka ungefär...) så var det jätteroligt. Avatar är en film jag sent kommer glömma, och som jag nog kommer se om och om igen många gånger. Den kanske till och med den bästa filmen jag någonsin sett. Bättre än både Harry Potter och New Moon. Mycket bättre. Och det är ett chockartat uttalande från mig ska ni veta.
Förstår att den var den dyraste filmen att göra någonsin, men jag slår vad om att de kommer spela in de pengarna igen.
Miljöerna var så verklighetstrogna och underbart vackra. Jag skulle själv vela åka till "Pandora" och bo med folket där. :)
En annan anledning till att jag gillade filmen så mycket var på grund av att den avspeglar verkligheten och har ett tydligt budskap. Hela filmen går ju egentligen ut på att vi ska ta hand om vår planet - sluta skövla skog och förstöra hela nätverk av olika arter av växter och djur. Vi ska vara mer respektfulla mot naturen och också mot varandra. Behandla vår jord på ett bättre sätt. T ex anledningen till att människorna försöker förstöra Pandora är för att de vill åt en speciell mineral, en sten, som är värd väldigt mycket pengar. För det kan de krossa folkets mest heligaste plats och sedan också deras hem. Så är ekonomin verkligen en vettig anledning för oss att ruinera människor och låta de leva i fattigdom och dessutom förstöra hem och lungor åt miljontals djur?

Här är musikvideon till Leona Lewis soundtrack till "Avatar". Låten heter "I See You"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0