Nyårsdagen

Det är morgon. Igårkväll ville jag se på tv men fastnade på tv-tablån och drog istället upp min huva över huvudet, tryckte in händerna under hood-tröjan och lade mig ner i soffan med huvudet vänt åt fel håll och somnade. Jag skakade av köld och varenda partikel av min kropp var medvetslös av utmattning. Mitt enda nyårslöfte var att aldrig köpa vitt vin, utan istället köpa rosé. Mina läppar vidrörde massor med folks läppar och på något sätt lyckades jag göra hål i mina strumpbyxor vid tårna, hälarna och låren samt skaffa mig diverse rivsår på händerna. Morgonen efter kunde jag och Anna inte sluta prata fastän vi borde vara dödtrötta. Vi låg i Josefines säng och uttömde världens alla samtalsämnen, till exempel så delade vi in hattar i fruktkategorier (plommontopp, jordgubbsmössa: goda frukter) och allting var jätteroligt. Alexandra låg på en madrass bredvid Anja på golvet nedanför och satte sig med ansträngning upp, lutade huvudet mot vår madrass och sa: "Håll. Käften. Jag är död."
Efter ett litet icke-besprutat äpple och ett glas vatten kunde jag dock erkänna mig själv besegrad. Två killar och fyra tjejer runt frukostbordet med kaffekoppar framför sig. Stämningen var: död. Kort sagt så blev det alltså en lyckad nyårsafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0