you have everything you need, if you just believe (??????)

Så fort ni kommer hem sätter jag i lurarna i öronen och höjer musiken. Försöker fokusera men efter någon minut inser jag att jag lyssnar på någon lugn electro-låt vars uråldriga datorinstrument vittnar om att den är minst tjugo år gammal. I ren och skär desperation klickar jag på den första låten högst upp på den första listan jag ser - "Believe" av Josh Groban. "...and give your dreams the wings to fly." Tack för uppmaningen, Josh, dock har jag inte orken till att vara allt för positiv just nu. Anstränger mig för byta ut olustkänslorna mot julkänslor men redan efter några sekunder ger jag upp, klickar på "stop"-knappen. När jag inte längre hör er börjar jag andas lugnt igen, men önskar mig bort härifrån lika innerligt som jag gjort så många, många gånger förut.
"Destinations are where we begin again."
Så fort vi inser att vi är fria kommer inse hur oändligt många möjligheter vi har. Men hur ska man kunna se sig själv som fri när ens mål ligger så långt utom räckhåll?

Kommentarer
Postat av: Din vän

Det gjorde att jag log när jag var ledsen. Att få ner känslor i skrift kan du, min vän. Det och så mycket mer.

2010-12-14 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0